Ordnat kaos i bokhyllan...

Inspiration / Permalink / 7
Ja, kaos så känner jag omkring mig just nu. Vi håller ju på att byta fasad och fönster. Visserligen har vi underbara snickare som t.o.m hjälper till och städar efter sig (!) men det blir ändå kaos överallt!

Skönt vore att "bara" ha en liten bohylla att fixa med. Om du har mycket böcker så kan du skapa en effektfull och läcker inredningsdetalj genom att placera böckerna efter färgen på bokomslaget. Är bokomslagen trista, köp ett roligt omslagspapper och klä in dem. Perfekt för bokälskaren och för dig som vill ha ordnat kaos i bokhyllan!


Foto: Bo Bedre
#1 - - Åsas formaliteter:

Ja, det är en kul idé med färgordning på böckerna. Jag minns att jag hade mina böcker i "regnbågsordning" redan som liten. Nuförtiden är det lite si och så med ordningen bland böckerna...

Kram Åsa

#2 - - Lotta:

ja vilken kul ide! jag e en san pedant.. sa jag har alla böcker i bokstavsordning, efter författarens efetrnamn här hemma.. men kanske ska byta efetr färg i nästa boende ;-)

#3 - - Martina:

Snygg bild, skulle gärna vilja ha rocking chair! Jag har också ett sparat inlägg om just att färgkoordinera sina böcker. Jag tycker det är snyggt men har konstigt nog inte gjort det själv...

#4 - - Sandra:

Vad fint att ha allt strukturerat efter färg, kram Sandra

#5 - - Hanna-Sofia:

Här hemma är det färgkordinerat men det kan vara lite svårt att hitta det man söker ibland :-)

#6 - - carrie:

Det var ju en bra ide´det blev jättebra..//carrie

#7 - - morsdeka:

Så snyggt! Jag är djupt imponerad. Det hade jag nog aldrig kommit på. Jag är åxå väldigt avundsjuk. Som stor bokälskare, önskar jag att jag hade möjligheten att ha ett litet bibliotek lika snyggt som detta. KRAMEN!

Till top