Premiär för första julbaket hos oss...

/ Permalink / 12
Ja, igår var det dags för första julbaket (ja, det brukar bli fler)! Barnen bakade pepparkakor så det stod härliga till. Det var så mysigt att vakna upp nu på morgonen för hela vårt hem doftar som ett pepparkakshus. Sedan känns det extra gott för idag är det dags för en annan premiär, nämligen julbordet! Det skall bli så gott att gå runt och smaka på alla läckerheter! Vart det blir vet jag inte! Nej, min mamma och hennes man är alltid så finurliga så vi har bara fått order att vara påklädda och klara kl. 12:00!! Spännande att se vad det blir!

Missa inte min tävling som pågår just nu, klicka här.


Foto: Karin Borg/Ellas Inspiration
#1 - - Helen:

Hoppas att ni får en trevlig stund när ni ska äta julbord. JAg åt det i fredags inte dumt alls.

#2 - - GÅRDSROMANTIK:

Så läckra nitade pepparkakor!



Kram Maud

#3 - - Jo:

Vad mysigt med pepparkaksbak! :) Hoppas att ni får det trevligt på julbordet sedan, julbord är gott i rätt mängd.. ;)

#4 - - Irene:

Hej!



Ja det är kul att baka pepparkakor, särskilt när barnen är med, jag kan riktigt känna doften.



Vad gott med julbord, smaklig spis.



Ha det så gott, önskar Irene

#5 - - Jenny:

Visst är det mysigt att baka pepperkakor, både mysigt och gott =)

#6 - - Lena:

Men du vilka läckra pepparkakor med silver kulor! Det där ska jag lägga på minnet :) Ha en fin 2:a advent!

#7 - - Katja:

oooh fint :)



ja, fina burkar också va? ;)

#8 - - Carina - inspirera.bloggsida.se:

Pepparkakor är så gott, och speciellt då om man har bakat dem själv.

Och så lyxigt med julbord, spännande låter det att bara få order om att vara klar! Hoppas att det smakade bra!

#9 - - || p e r l a n:

Jag "slapp" pepparkaks baket detta året. Dottern har bakat hemma hos farmor i helgen. Så nu slipper jag ha dåligt samvete över att inte hinna med det åtminstonde½! :)

Ha en fortsatt mysig advent nu!

kram

#10 - - isabels värld:

Fina peppisar ni gjort! kram Pernilla

#11 - - Mia:

Åh vad härligt med pepparkaks bakning, det är verkligen ett tecken på att julen närmar sig :-) och jag kan förstå att det var mysigt att vakna upp till ett hus som doftar som pepparkaka :-) Spännande att se vart ni fick äta julbord idag, roligt med överaskningar. Ha en bra söndagkväll. /Mia.

#12 - - morsdeka:

Pepparkaksbak med barn är så mysigt. Syn bara att det alltid blir så mjöligt överallt. Hos oss blev det inget i år. Fanns inte tid. Dottern fick baka hos sin pappa m familj ist. Vi äter u ändå inte upp dem. Är mycket dåliga på att äta kakor och bullar överhuvudtaget. KRAMEN!

Till top