Det blev ingen vanlig tredje advent...

/ Permalink / 36
Det som skulle bli en glädjens högtid att fira tredje advent fick sig en ordentlig törn. Igår fick nämligen vår familj två otroligt ledsna nyheter på en och samma dag. Min älskade mormor gick hastigt bort och några timmar senare fick vi besked om att även någon vi känner ryckts bort alldeles för tidigt. Sådana här saker när livet bokstavligen stannar upp får en att reflektera över ens egna tillvaro. Allt är så skört och kan förändras så snabbt, när man minst anar det. Så jag vill skicka en uppmaning till er alla, gå ut och krama om varandra och njut av era stunder tillsammans. Lev här och nu!!


Foto: Karin Borg
#1 - - bobo:

tråkigt.. så typiskt när det kommer så nära julen och alllt =(

#2 - - Anki:

Så ledsen för din skull! Det är tillräckligt tungt med ett sådant besked, måste vara övermäktigt med två på samma dag. Sköt om varandra.

Styrkekramar från Anki

#3 - - Proforma:

Så ledsamt! Det är alltid jobbigt när nära och kära går bort. Tänker på dig!

#4 - - Karin A:

Ledsamt att läsa om dessa dystra besked. Vi behöver ständigt påminnas om att leva i nuet, man vet aldrig vad som händer imorgon. Ta hand om er! Kram Karin

#5 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Jag är ledsen för din skull! Sånna besked är alltid tunga! Dina ord är verkligen kloka, vi ska vara rädda om varandra!

Mitt i allt ledsamt så har jag en lite roligare sak till dig: http://inredning.webblogg.se/2008/december/veckans-favoritblogg-v-49.html

Ha en bra dag och ta hand om er! KRAM!!

#6 - - Nillonen:

Det kom som en chock båda dessa dödsfall och jag tänker på dig, din mamma och din otroligt lilla söta mormor...hon var så himla gullig!! Vår andra bekantskap lämnar efter sig två yngre barn vilket skär i hjärtat på ett annat sätt. En mycket dyster advent igår....Kram till er alla och en extra till din mamma!

#7 - - Sara:

hej ella! jag är så ledsen för eran skull.. visst är det så att man funderar över sin egen situation när något sådant här händer.. man ska verkligen vara glad för det man har, och ta vara på varje stund. svårt ibland, men väldigt sant!!



tänker på er gumman :) beklagar sorgen, ta hand om varandra :)



stor kram sara

#8 - - Johanna.B:

Ibland önskar man verkligen att man inte var så uppe i sitt eget och tänkte lite mer på de man har omkring sig!



Många kramar till dig och din familj!

/Johanna

#9 - - Iris:

Jag beklagar verkligen er sorg och lider med er, det är svårt nog att förlora en närstående och än värre att förlora fler..



kram /Iris

#10 - - Carina - inspirera:

Jag är så ledsen för dig och din familjs skull.

Det gäller verkligen att ta vara på tiden man har tillsammans. Fast då stressar men mest...

Varma kramar till dig och de dina.

/Carina

#11 - - Rebecca:

Vad fruktansvärt att få två sådana besked på så kort tid. Beklagar verkligen er sorg. Stor kram!

#12 - - Nettan:

Hemskt ledsen för din skull, inga roliga besked så här före Jul =0(.....som du sa, man ska " Leva här & nu " !



Varm Kram Nettan

#13 - - Isabels värld:

Massor med styrkekramar från mig!! Beklagar verkligen sorgen! Kram Pernilla

#14 - - Karrow:

Jag beklagar sorgen!

Varma tröstkramar!

#15 - - Camilla:

Jag beklagar sorgen.

Vet alltför väl hur det känns, min bästa vän dog hastigt i en hjärtinfarkt i augusti, helgen efter vi firat hennes 40-årsdag, och jag är fortfarade som bedövad av sorg och saknad...

Jag håller med dig,vi ska vara rädda om varandra!

Kram Camilla

#16 - - Kerstin:

Tänker på dig.

Var rädd om er.

#17 - - Annette:

Det var en sorglig dag för dig. Jag tänker på dig.



En stor styrkekram från Annette

#18 - - Tjohalias blogg om inredning:

Vad tråkigt att höra! Jag tänker på dig ska du veta.

Massor med kramar!

#19 - - Annika:

Jag beklagar sorgen. Kram

#20 - - Malin Inspiration & design:

Hej!



Det var tråkigt att höra om de ledsamma beskeden.

Du har så rätt, man borde kramas och visa ännu mer

uppskattning än vad man gör.





Tröstande kram till dig!

#21 - - Jo:

Vilka tråkiga nyheter! :(

Ta hand om varandra och ha det så bra du/ni kan under omständigheterna!

Många cyberkramar!

#22 - - Frida:

Tänkvärda ord som jag ska ta till mig av på momangen!



Skickar en kram, den digitala vägen.

#23 - - Lisa:

Kram på dig och resten av familjen! Har också blivit medveten om detta den senaste månadens 2 krockar, som kunde gått riktigt illa. Livet är alldels för skört! Kram igen!!!

#24 - - Mrs. b:

Jag beklagar sorgen! Och skickar lite kramar!

#25 - - Helen:

Så fruktansvärt tråkigt! Jag känner alldeles väldigt för er. Jag vet att inget man säger hjälper ett dugg, men jag tänker på er!

Många kramar!

#26 - - dahlarna:

Åh vad jag tänker på dig!!! Tänk att det måste hända tråkigheter i ens närhet, för att man ska uppskatta dagen & de kära runtomkring en. Det är så lätt att ta förgivet!! Trots en jobbig helg - ger du oss det bästa tipset någonsin. Vi behöver ständigt bli påminda om att fånga dagen! Ta hand om dig!!! BASMEKRAMAR!!!

#27 - - Mitsukai:

Beklagar! känner igen det hela då min älskade farfar gick bort två dagar innan julafton för ett par år sedan. Han var en av mina bästa vänner och den julen var tom, men samtidigt kom resten av vår lilla familj mycket närmare varandra under julhelgen!

#28 - - sagainredning:

Å vad tråkigt att höra. Vi har också haft sorg iår det är jobbigt.

Alla högtider det första året år jobbigt säjer alla och det kan jag hålla med om.

Kram på dej.

#29 - - Cin:

Jag beklagar. Måste varit en tung dag, och tungt att ta sig an vardagen igen. Tänker på er!

Stor kram.

#30 - - Hanne:

Ja, sånn må det være. Vi må huske de viktigste tingen vi har - hverandre. Ønsker deg allikevel en god jul og det var leit å lese om mormor og din bekjente. Hanne

#31 - - Caroline:

Vad jobbigt för er med två svåra besked så här nära jul.



Kramar från Caroline

#32 - - Pialotta:

ja du det du skriver kunde varit jag.. det där att leva i nuet och ta vara på varandra i varje stund.. det där försöker jag. jag har en mamma som behöver mig mycket nu och att vara nära och stötta betyder så mycket för både henne och mig.

En liten mormor är en mormor och när min så hastigt oxså reste till sitt Lyckoland och inte löst returbiljett.. då hade jag en svår tid.. en riktigt svår tid.. länge. Men som sagt på något vis går livet sin gilla gång och vidare går den:-) Kram till dig, en riktig Yllefiltskram:-)

#33 - - Jessica Lindgren:

Ledsen för er skull. Man borde verkligen visa de man älskar mycket mera att man uppskattar dem. Tänkvärda ord.

#34 - - paula:

Vilka jobbiga besked och dessutom två på en & samma dag. Beklagar. Många tankar till er..

#35 - - Anna-Karin:

Nej vad tråkigt att höra Karin!



Stor kram fråm mig.

#36 - - Linda P:

Det var verkligen tråkigt att höra. Jag beklagar och hoppas att ni kan hitta tröst hos varandra. STOR KRAM från mig

Till top