Årets julklapp?

Inredning & Shopping / Permalink / 22
Man har ju pratat om att uppleveler var årets julklapp men jag undrar inte om den här ljusstaken kommer strax efter... Jag har gett bort den själv i julklapp och hade lyckan att även få den i ett sött paket. Tänk så mycket symboliska hopp som har tänts runt om vårt avlånga land så här i juletider. Den här ljusstaken "Ljuspunkt" är nämligen ett samarbete mellan ICA, Röda Korset  och Konstfack Humanity och 30 kr av varje såld ljusstake skänks till Röda Korsets arbete.

Uppdatering: Ljusstaken säljs på ICA för 79 kr paret!!

Tips: Varför inte ge bort en "Ljuspunkt" och fina ljus istället för en blomma till nyår?


Foto: Karin Borg/Ellas Inspiration
#1 - - Kerstin:

Den är verkligen enkel och fin och en jättebra gåva. Vilken tur att du fick en själv. :)

Ha det gott.

#2 - - morsdeka:

Det var nog en underbaraste skapelse jag sett på länge? Var får man tag i den? På ICA? Konstigt att jag inte sett den. Jag jobbar ju på ICA.

Stora helg-KRAMEN till dig KARIN!!

#3 - - Mindy:

Snygga ljus :)

#4 - - Proforma:

Mycket bra tips!



Kram!

#5 - - Sess:

God fortsättning önskar jag dej med!

Vilken mysig ljusstake!

Kramar

#6 - - Nettan:

Fina ljus du visar.

Jag har också en bild på temat LJUS:

Kram // Nettan

#7 - - Jo:

De är verkligen fina, de där ljusstakarna. Om det finns några kvar nu efter jul, ska jag nog köpa mig ett par stycken! :)

#8 - - marie roxbro:

Fina ljus

#9 - - Malin Karlsson:

Gillar jättemycket!!!

Ha en god fortsättning

kramar Malin

#10 - - Carina - inspirera:

Javisst är de jättefina i sin enkelhet. Och att det går en peng till välgörenhet gör ju inte saken sämre!

#11 - - Ullis/Leva på landet:

Gillar den ljusstaken väldigt mycket. Den är så enkel men så fin. Din dukning var ju hur mysig som helst.



Ha en riktigt god fortsättning!

Kram Ullis

#12 - - Milla S:

De är jättefina! Gillar namnet...

Så fina bilder du tar!!

#13 - - Milla S:

Såg din kommentar inne hos mig nu... håller helt med dig... tack! Hoppas du får ett riktigt fint år!

#14 - - Milla of Sweden:

Hej hej



Ljusstakarna är superfina! Tyvärr har vi knökfullt hemma, blir väl så när man jobbar med formgivning, prototyper, prover etc, det blir mycket prylar...



Vi fick faktiskt årets julklapp av barnen, kika in vid tillfälle får du se vad de hittade på.



Ha en jättebra kväll!

Kram

#15 - - Petra:

De där ljusstakarna var ju helt fantastiskt fina!!

#16 - - isabels värld:

Väldigt söt!! kram Pernilla

#17 - - åsa gillar rosa:

hi, hi, ja dina bilder passade ju in på temat.... Fina bilder!

Ha en fortsatt trevlig helg!

#18 - - sara:

hej!! ja de där ljusstakarna är så fina, men fanns inte i mina paket under granen.. sett de bland annat hos husmusen..



jag handlade mig ett par walther & co ljusstakar istället, men nu kanske det blir ett par av dessa med.. kan ju inte låta bli när de går till ett så fint ändamål.. finns de kvar på ica fortfarande?



stor kram sara

#19 - - Tjohalias blogg om inredning:

Det var en härligt tanke! Vet även att röda korset även säljer manschettknappar och broscher på MQ som går oavkortat till behövande. Ha en god fortsättning! Kram Sandra

#20 - - Mia:

Ja de är verkligen fina!



Hoppas du haft en härlig jul!

Kram Mia

#21 - - Mrs. b:

Så mycket som jag nu sett av dom ljusstakarna, och även sprungit på ICA, så blir jag faktiskt lite fundersam över hur jag kan ha missat dom IRL. Nåja, får titta lite noggrannare nästa ICA-besök.

#22 - - Apse:

Ytlig välgörenhet är som att tända rökelse vid samhällets smutsiga kloakutlopp/Ellen Key

Till top