Vilken härlig dag!!

/ Permalink / 19
Ja, så kan man verkligen sammanfatta min födelsedag! Det var verkligen en härlig dag.

Innan jag berättar mer måste jag bara framföra ett stort TACK till alla er som lämnat så underbara hälsningar på min födelsedag. Jag tror aldrig att jag blivit så uppvaktad förut, verkligen otroligt roligt! 

Som jag berättade om sist så skulle dagen påbörjas med Vernissage. Detta hölls på Sundsby Säteri (Magasinloftet) i Hjälteby på Tjörn.

En av konstnärerna var min kusin Tina Axelsson och här ett lite axplock som visar hennes färgstarka och uttrycksfulla målningar. Kika gärna in på hennes blogg Trueborn om du är nyfiken på att få reda på lite mer om henne. Detta var hennes första vernissage och med tanke på de verk hon visade, definitivt inte hennes sista.



Sedan visade även hennes mamma, min ingifta moster (morbrors fru), Sonja Axelsson-Malmsjö några av sina alster. Underbara konstverk med motiv inspirerade från Västkusten och en och annan färggstark katt.



Konstutställningen är öppen alla dagar kl 11-18 fram tills 8 augusti och jag kan verkligen rekommendera ett besök om du har vägarna förbi Tjörn.

Det visade sig även att säteriet hade en mysig liten gårdsbutik och ett gammeldags fik. Här avnöjts dagens första fika med riktigt gott hembakt kaffebröd.

Foto: ©Ellas Inspiration

Kika gärna tillbaks imorgon. Jag bjuder på mer konstverk i en lite annorlunda miljö och visar vart jag avnjöt min födelsedagslunch. En riktig skärgårdsidyll...
#1 - - Proforma:

Men se där... då blev det en utflykt till Sundsby Säteri, det var väl kul!

#2 - - Pippi:

Härligt att du blev så mkt uppvaktad, men det var du värd!



Vackra bilder! Kram

#3 - - Annica:

Oj det såg riktigt trevligt ut! Att titta på konst är något jag gillar men tyvärr delar ingen i familjen mer än den 12-åriga dottern mitt intresse.



Kram Annica

#4 - - annette:

Det såg verkligen trevligt ut, att gå på vernisage borde man göra oftare, säger jag alltid när jag väl kommer på något!



Saknar Dej på Fototriss idag!



Kram //annette

#5 - - matte:

Gud vilka härligt färgsprakande tavlor!! Jag älskar att titta på konst, det är så inspirerande och så blir man glad!

Stämningsfull butik de hade, dit går jag gärna om jag är i trakterna någon gång :)

kram matte





#6 - - Sök och du skall finna:

Vilken födelsedag! Verkar som en riktig höjdare med kultur på olika sätt.



Tänk att jag/vi var inte långt från detta ställe (säteriet/kaffestugan) i somras. Synd att vi inte visste då var det låg och att det var så himla fint där.



Dit måste bara maken och jag åka, fika, fota och promenera.



Tack för ett fint tips på smultronställe!



Kram!



#7 - - K:

Tjusiga kontsverk.

och affären är helt i min smak.

#8 - - Härligheter enligt Erika:

Grattis på födelsedagen!!!!

Erika

#9 - - Lotta:

Det var ju ett mysigt ställe att fika på! Bra att du hade en bra födelsedag!



Kram,Lotta

#10 - - Lotta:

Vilken konstnärlig familj du verkar ha och fina kort tar du.

Kram Lotta

#11 - - Indra:

Fina tavlor, ser att det finns gott om talang inom familjen.

Nu blir man fikasugen igen, älskar sådana där små söta fik...kramilikram

#12 - - Lisa:

Det där såg super mysigt ut det dära huset. Vilken härlig dag, va duktiga dina släktingar är på att måla! Gillar du med att måla tavlor?

#13 - - Minigrisen:

Vilken mysig dag du hade! Och vilka fina alster!! Ska kika mer på din kusins sida:)

#14 - - Helena:

Det verkar som du fick en toppendag! Så mysig gårdsbutik och fik - synd att det är så långt härifrån... Och du - inte konstigt att din blog och dina foton är så snygga - du har ju konstnärligt / estetiskt påbrå både på fars och mors (tänker på inredning o pyssel du visat tidigare) sida!

Kram på dig!

#15 - - Frida:

Oj så många fina tavlor! Tack för att vi fick följa med den digitala vägen.

#16 - - Lissen:

Vad härligt att ha en konstnärlig släkting. Du har väl något av hennes konst på väggarna???

Den lilla gårdsbutiken såg ut att vara värt ett besök. Men det är för lång för mej,L.

Förstår att du hade en härlig dag!!!

Kramen

#17 - - Jo:

Det verkar som om du hade en väldigt bra födelsedag! :)

#18 - - Lena:

Vilken härlig dag det verkar ha blivit. Där skulle man gärna velat vara med :))



Kram Lena

#19 - - Linda:

Din dag verkar ha varit toppen!!! Vad härligt!!! Kul att få göra "nåt nytt"! //Linda ;o)

Till top