Strandliv...

/ Permalink / 19

Nu är snart semestern över! Jag börjar jobba på måndag men vi har passat på att njuta in i det sista. Igår åkte vi nämligen och hälsade på några kompisar som har stuga på Orust. Vädret har visat sig från sin bästa sida och vi har haft det supertrevligt.

De här bilderna är tagna på stranden i närheten av stugan. En oas för en snäck- och musselälskare som mig! Se bara på den enorma ansamlingen som havet sköljt upp. Några stycken slank allt med hem...

Kika tillbaks imorgon. Då visar jag lite bilder från deras härliga stuga.


Foto: ©Ellas Inspiration

#1 - - Iris:

Vilka vackra bilder! Jag var själv på österlen häromdagen och plockade med mig vackra stenar från stranden. Det är svårt att låta bli :)

#2 - - Jo:

Åh så fint! Så blått och vackert! :) Man får väl bege sig ut till Orust ngn dag o spana lite :)

#3 - - Mia:

Åh vilka härliga foton! Härligt att vara på stranden och vid havet. Ha en trevlig helg. Kram Mia.

#4 - - Annica:

Härligt med semester fortfarande! Ja snäckor kan man ju aldrig få för många av!:) Jag är likadan med både stenar och snäckor, samlar och samlar... Maken bara suckar hanfniss



Kram Annica

#5 - - Lilla jag:

Oj vad mycket musslor(?)! Härliga bilder :)

#6 - - Proforma:

Samma här, samlar gärna snäckor och musslor... och stenar.

För några år sedan åkte vi från Danmark med en bil som "knäade", där fanns ju så många fina stenar.

Vackra bilder, som vanligt. Snyggt med den blåa tonen!

#7 - - dahlarna:

Vilka fantastiskt underbara bilder! Så otroligt mycket snäckskal på sista bilden! Var det så i verkligheten eller är bilden arrangerad? Ha en fortsatt härlig helg! KRAMIS!

#8 - - Ellas Inspiration:

Dahlarna!

Svar: NEJ, bilden är inte arrangerad. Du skulle sett! Min kompis tog med mig till den stranden bara för att visa. De kallar den "mussel-banken" och nu förstår jag varför...



Kram Karin

#9 - - Lena:

Vilka hääärliga bilder! Snäckor och dessa blåmusslor är så underbar havsinspration. Jag kan nästa känna doften av havsstänk



Kram Lena

#10 - - dahlarna:

Sååå läcker med mussel-banken! Jag skulle kunna fota upp ett helg minneskort här känns det som!!! :-)

Ha det gott! KRAMIS!

#11 - - Linda:

Underbara bilder, tänk om jag kunde plocka musslor där jag bor! Lyckliga dig!



Kram L

#12 - - Camilla:

Det har inte varit en enda stranddag för mig i sommar, så det var härligt att njuta av dina vackra bilder! :D Ha det fint

#13 - - Pethra på Inredningsbloggenp:

Underbart! Jag kan känna lukten av tång, ljudet av fiskmåsar och knastret när man går på en musselstrand. Orust är underbart, NÄSTAN lika fint som Tjörn, där jag tillbringade alla min barndoms somrar. :-)

#14 - - Annika:

Vackert vackert..

musslor påminner mig om att det snart är dags att göra musselsoppa. Min favorit rätt.

Tackk för inspirationen

Annika

Naturliga Ting

#15 - - Nilla:

Härliga bilder! Så vackra färger och former.

#16 - - Miss Agda:

Så vackert! Dina bilder inspirerar verkligen och får mig att längta till havet...

#17 - - Karin/Theas rum:

Härliga bilder. Ja, jag bor nästan mitt emot där brokortet är taget =)

#18 - - Sus i Hus:

Vilka härliga bilder mmmm=) Ja imorgon börjar livet med väckarklocka även här, huuu känns lite så där idag. Må gott och lycka till på jobbet imorgon. Kram

#19 - - Carina:

Herregud va fint! Jag älskar musselskal och hade blivit tokig om jag varit där!

Till top