Mina "antikfynd" (& triss i utmärkelser)

Inredning & Shopping / Permalink / 22
Ja, som jag berättade igår har jag varit iväg och shoppat i en Antiklada. Det var andra gången jag var där men definitivt inte sista med tanke på allt jag såg. Nu kanske ni tror att jag kom hem med massor men vi hade ont om tid båda gångerna så det fick bli snabba inköp. Nästa gång kommer jag att ta en heldag för det behöver man och kanske tar jag med mig släp!! ;0) 

Det visade sig förresten att veckans Tisdagstema är "Nytt och Gammalt" så gårdagens inslag fick bli mitt bidrag, Tror att det blir svårt att få ihop mer "Nytt och Gammalt" än det jag visade igår...

Vid första besöket så stod den här syltburken bara och väntade på att få åka hem med mig. En riktig raritet från Rörstrand signerad Marianne Westin. Ett fynd tycker jag för ynka 75 kr!!



Vid andra besöket blev det en lite udda sak som fick följa med hem. Jag vet inte vad det var men det var kärlek vid första ögonkastet när jag fick se den här varianten av en Dala-häst. Den är bara så härlig i sina gröna färger så jag kunde inte låta den stå kvar på hyllan. För 20 kr så blev den min.


Foto: ©Ellas Inspiration

Sedan har jag haft två underbara dagar! Har fått tre nya utmärkelser igen!! Jag är så oerhört smickrad!!!



De som gett mig dessa utmärkelser är faktiskt tre av mina egna favorittjejer, nämligen Sandra på Tjohalia, Ulli på Inredning Med Mera och slutligen Petra på Egokick. 

Tack flickor för att ni förgyllde min start på veckan!!
#1 - - Petra:

Gulle dej, du är verkligen värd detta utmärkelseregn! Och antikladan får ett besök av mig i helgen. Kram!

#2 - - anna:

==================================================

GRATTIS till annu mera utmarkelser, fast det ar du verkligen vard gumman!!

vilka fina fina saker du har kopt, gillar den underbara fargen pa hasten.

kram

anna

==================================================

#3 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Vilka fina fynd du har gjort! Och grattis till utmärkelserna, de är du verkligen värd! Kram

#4 - - lotta:

När jag ser dina fynd så måste jag ju åka dit jag med! Jättefina :) Och grattis till utmärkelsen, den är du verkligen värd! Alltid roligt att titta in hos dig och få läsa trevliga inlägg och få inspiration! Kram 8`)

#5 - - Lotta:

vilken underbar liten häst, älskar de gröna färgerna!!! ha en bra dag! kram

#6 - - Annika:

Javisst skulle man behöva måånga timmar på sig att gå igenom hela Antikladan! Jag bor ganska nära men ändå får jag aldrig tid att åka dit. Men när man väl är därinne vill man aldrig gå ut!

Fin syltburk!

Kram Annika

#7 - - Minigrisen:

Jisses vilket bra fynd! Den där syltkrukan skulle jag inte tacka nej till;)

#8 - - Mia:

Grattis till din för utmärkelsen, vad roligt! Fina fynd du hittat. Ha en bra dag. Kram Mia.

#9 - - Kerstin:

Men vilka fina fynd du har gjort! Syltburken är jättefin och hästen helt klart annorlund mot det man vanligtvis ser.

Ha det gott

#10 - - Evami:

Grattis med utmerkelser:) Velfortjent:) O så kul den grønne Dla-hesten var,en liten sjarmør:) Artig når en finner noe som en faller så totalt for:) Ha en fin dag:) Klem Eva

#11 - - anna:

annu en utmarkelse att hamta hos mig

kram

anna

#12 - - matte:

syltburken, wow vilket fynd!

ha det så bra!

kram

#13 - - fia:

ser ut som du har giort riktiga fynd det är juså kul att gå runt på loppisar och likn.. hästen va jätte fin .

#14 - - Camilla:

Vilka fina fynd du gjort, förstår att du blev såld på den hästen, den var ju superfin! :) Grattis till dina utmärkelser, det var inte dåligt att få den trefaldigt! ha det bra

#15 - - Karin A:

Hej hej! Verkligen charmiga fynd du har gjort. Och priset på syltburken (de jag såg i somras på olika loppisar i Bohuslän var betydligt dyrare) var ju riktigt bra. Kanske får dit bli en tur dit i höst!? :) Ha en riktigt härlig tisdagskväll och tack för födelsedagshälsningen! Grattis till utmärkelserna!



Kram Karin

#16 - - Frida/Husmusen:

Fyndade du den för 75 kr!!! Det var det värsta. Jag har betalat 500 kr för en liknande, fast med texten Äppelmos på och jag gjorde ett kap :-) Det där ska du hålla hårt i! Fanns det fler?

#17 - - Anonym:

Grattis både till utmärkelserna och loppisfynden!

En sån lada skulle också jag vilja ha i min närhet! Men kommer jag hem med en sak till ramlar väl huset ihop....

#18 - - Indra:

Gud vilka fynd!!!

#19 - - Isabels värld:

Så fint du fyndat! Grattis till dina utmärkelser! och vet du, du har har en till att hämta hos mig =) Kram Pernilla

#20 - - Anna:

Ohh, vilken fin sylt burk:)

Grattis till alla utmärkelser..

#21 - - Anonym:

Grattis till din utmärkelse. Vilket ställe. Så mycket fint. Gillar dina fynd.



Kram Ullis

#22 - - Pethra på Inredningsbloggen:

Ser att Frida kommenterat redan, för när jag såg burken kom jag genast tänka på henne och att hon samlar på sådana! :-) Ett kap!

Till top