Färgstarkt med en fläkt från Kina

Inspiration / Permalink / 37
Idag började jag jobba efter 4 veckors skön semester! Faktiskt riktigt gott att vara tillbaks i vanliga rutiner igen. Det skulle visa sig vara en väldigt bra dag att börja på då den förgylldes av att en kollega sa "du får kika på mitt hemma-hos-reportage"... Så härligt att jag bara måste dela med mig.

Här har vi nämligen ett underbart hus från 1910 fyllt med färger och minnen från Kina. De har verkligen skapat ett personligt hem genom att blanda både gammalt och nytt, färger och mönster. Att här råder kreativitet vittnar inredningen om. Se bara på den roliga lösningen att göra "kakel" av pärlplattor. En verklig vitamininjektion som gör att det spritter i kroppen bara genom att kika på bilderna!! En härlig kontrast till alla vita inredningsreportage!! Fler bilder hittar du här.








Foto: Martin von Brömssen via GP Bostad
#1 - - Linda P:

Wow så fräsigt!! Imorgon smäller det för min del. Ska bli så spännande med ett proffs som ska fota här hemma :) KRAM!

#2 - - Hem och Lyckas Mia:

Läckert! Inte min stil men så snyggt att se hos nån annan. kram!

#3 - - Annica:

Vilken härlig färgprakt!



Kram Annica

#4 - - Pethra på Inredningsbloggen:

Ah, så LJUVLIGT! Jag blir helglad av sådana personliga och fina hem. Helt underbart!

#5 - - Ulli:

Vilket hem! Något för den färgglade. Ett verkligt personligt hem.



Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kram Ulli

#6 - - Mia:

Vilket härligt hem :-) Så mysigt och personligt inrett. Kram Mia.

#7 - - Kusin:

Kul med så mycket färg! :) Skulle bara säga att gardinerna blev riktigt bra i köket! Kram Kusin

#8 - - Nilla:

Dixieland! Snyggt.

Vad tufft med pärlplattorna. Är fjärilarna på översta bilden också pärlor?

#9 - - Martina:

Charmigt hus på utsidan och personligt och fint på insidan. Häftigt med alla pärlplattor istället för kakel!

#10 - - Katja:

Har en liten utmaning i min blogg nu ;)

#11 - - matte:

Vilket hem! man får lust att våga mer!!

ha de!

kram

#12 - - annette:

Verkligt ett trevligt hus och så personligt och underbart inrett, så varmt på något sätt;)



Kram //annette

#13 - - Lisa:

Nej men vilken fröjd att få en sån bra start på veckan! Annat än mina fakturor haha

Svar: tack så mycke!! kramkram

#14 - - Tjohalias blogg om inredning:

Vilket otroligt charmigt hus! Vad smart funktion att översätta bloggen, hoppas du inte tar illa upp om jag gör likdant på min blogg? Kram på dig!

#15 - - Tjohalias blogg om inredning:

Svar: Åh tack vad snällt av dig. Det blev en engelsk flagga för enkelhetens skull :) Kram

#16 - - Lotta:

läckert orginellt hem! förstar att första jobbedagen blev bra!! kraaaaaaaam

#17 - - Mia:

Så snyggt det är med färg, och så fint inrett det är. Riktigt läckert med mycket färg, även om jag är lite feg för färger och gärna kör med svart, vitt och grått, så kan ju inte sluta förundras över hur personligt och hemtrevligt det verkligen är med färg.



Skönt med en så bra jobbstart :)

Kram

#18 - - Proforma:

Ett mycket personligt hem, såg det i morse i GP. Så snyggt med färg, tycker alltid det när jag ser det hos andra. Har en aningen mindre färg hemma dock.

#19 - - Anki:

Det var verkligen personligt! Kan tänka mig att det är kul att studera alla detaljer i huset.

Hmmm... kan man tolka det som att du jobbar på Göteborgs opera...?

#20 - - Ellas Inspiration:

Svar Anki:



Nej, jag är kollega med maken.. Men fruns arbetsplats hade nog inte varit så tokig den heller...



Kram Karin

#21 - - Dessi:

riktigt inspirerande och fräcka bilder! hade gärna bott där i det fina huset!

#22 - - Johanna:

Vilket härligt hem! Så färgglatt och annorlunda, ser mysigt ut!



Kram!

#23 - - Isabels värld:

Underbart vackert hus!! kram Pernilla

#24 - - Petra:

Fantastiskt snyggt! Otroligt inspirerande. Får jag länka upp den på min jobblogg?

#25 - - Att ha det gott:

Vilka underbara bilder

#26 - - Helena/roomservice.blogg.se:

Jag njuuuter :)

#27 - - Mrs. b:

Åh, vilket underbart personligt hem! Även fast det inte är min stil så tycker jag det är så otroligt fint när någon lyckats få till ett färgglatt personligt hem. Där skulle man nog bli glad bara man klev över tröskeln!

#28 - - rost&rosor:

Men å vilket underbart hem! Både på utsidan och insidan. Gillar det skarpt. Kram Katta

#29 - - Ullis/Leva på landet:

Vilket härligt hus och hem. Kul med helt andra saker än det man ser överallt.



Kram Ullis

#30 - - Sara:

kanon snyggt jue :)

#31 - - Helena:

Läckert och personligt - man blir glad av att kika in i det här hemmet tycker jag! Kram!

#32 - - Mallaco:

Vilket fantastiskt hem. Blir grön av avund! Underbart med så mkt färg och form!

#33 - - TM:

Oj, så utrolig lekkert! De har virkelig lykkes i å skape en personlig og glad stil! Utsiden av huset ga meg en liten "pippi langstrømpe" følelse... ;-)

#34 - - Lisa:

Å såg den i går! i love it! jag lånar en bild på pärlplattorna och lägger upp på min blogg, hoppas det går bra, men det är en sån skön ide! :)

#35 - - paula:

Helt underbart............ vilket hus

#36 - - Lisa:

Jaha jag fatta inte att det var din kollegas hus. Säg till henne att jag älskar hennes hem, så charmigt! jätte fint :) Ska nog testa mig på lite pärlplattor ;)

#37 - - Att ha det gott:

Är det ok att låna en bild för att tipsa om

pärl kaklet hos mig på maria nova ???

Till top