Maten & dukningen på vårt kräftkalas!

Dukningstips / Permalink / 45
Igår hade vi ett litet kräftkalas på altanen. Det är så otroligt gott med havskräftor. Har ni inte provat så kan det verkligen rekommenderas!! Vi bjöd på, förutom kräftor och räkor, även på stenbitsrom, aioli och en supergod Västerbottenpaj. Sedan hör ju som alltid ost och bröd till och varför inte servera brödet på höjden? Det blir faktiskt lite festligare!



När det gäller dukningen så valde jag att hålla ett litet västkusttema då det just var västkustens delikatesser som skulle avnjutas. Här kom IKEA faktiskt till hjälp. Jag köpte billiga kökshandukar som jag klippte isär och gjorde till servetter. Knöt bara ett litet grövre snöre runt. Till placeringskorten använde jag mini "klädnypor" inköpta vid vår tur till Mollösund. I mitten på bordet placerade jag en gammal bräda som jag hittade på stranden i somras. Stenar, snäckor och musslor vet ni ju att jag har samlat på mig under semestern och de blev nu en vacker dekoration.


Foto: ©Ellas Inspiration
#1 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Så fint du dukade! Enkelt, men väldigt snyggt! Kram

#2 - - T H E R R E fotoblogg:

Söt dukning! Älskar marint ute i stugan! :)

#3 - - Weronica:

Vackra bilder! Det låter som om Ni hade en riktigt fin kväll. Trevlig helg!

#4 - - Att ha det gott:

Ser underbart ut

#5 - - Evelyn, i hemmet:

Vad underbart!

Enkelt och snyggt som Johanna sa :)

Kram, kram!

#6 - - Mrs. b:

Verkligen fin dukning! Och maten såg god ut den också, nästan så man blir lite sugen på kräftor&västerbottenpaj!



#7 - - Ann-kristin S:

Nämen så mysigt :)

#8 - - dahlarna:

Guuud så läckert - vilken mysig dukning! Havskräftor är verkligen något extra... Vi ska också planera en kräftskiva. Nu fick jag lite bra idéer! Kul! Hoppas att du får en mysig helg! Själv ska jag iväg på möhippa snart...

KRAM!

#9 - - Isabels värld:

Åh vad mysigt och fint du gjort!! Härlig inspiration som vanligt! Ha en trevlig helg! kram Pernilla

#10 - - Anna-Karin:

Åhh vilket fint kalas, med riktiga havskräftor och allt!

#11 - - Linda P:

Suveränt! Den som får kommer hem till er på fest kan skatta sig lycklig! Havskräftor är smaskens. Vi ska ha några vänner över nästa helg på just kräftor också. har snokat runt efter lite tillbehör på nätet och just västerbottenpaj var en av grejorna jag fastnade för. Blev den bra??? Inte så svår att göra väl? Funderar på ngn soppa till förrätt också kanske... KRAM!

#12 - - Proforma:

Riktigt läckert, skaldjur är alltid gott och ditt havstema var jättefint. Frestande... man vill helt enkelt sätta sig ner och äta!

#13 - - Malin Inspiration & design:

Ellas Inspiration; Vi tog bara en träkloss, sen sågade gubben ut ett tak och sen lite färg vit färg. Sen målades framsidan grå, sen maskerade vi för fönstrerna och spraymålade vitt. Vipps så blev det gåra fönster. :) En baggis!





Du är ju bara föör duktig på dukningar! Kram

#14 - - Petra:

Du är verkligen duknings-drottningen. Såå snyggt! Blir himla inspirerad till att göra något liknande. Älskar strandfynd :-)

#15 - - Ullis/Leva på landet:

Så enkelt och så snyggt. Underbara bilder, ser ut att komma direkt ur en tidning.Ska bli så kul att få se allt nytt som IKEA kommer med. Har börjat att bläddra i katalogen på nätet.



Ha en skön helg!

Kram Ullis

#16 - - Lotta:

mmmumsigt värre det ser ut och vilken fiiin dukning du gjort!

#17 - - Josefine:

Jättefin dukning! Blir helt sugen på att äta kräfton o räkor:)

#18 - - Hem och Lyckas Mia:

Å hjälp vilken fin dukning och så gott.. kram!

#19 - - matte:

Va läckert!! gillar speciellt sättet att servera bröd.. vilken bra idé! och musselskalet som sked, för visst är det ett sånt?

tack för inspirationen!

kram

#20 - - Pethra på Inredningsbloggen:

Underbart fint och inspirerande, tack för att Du visar! Det vattnas i munnen när jag ser det. Har inte ätit kräftor än, i alla fall inte i augusti, men när jag gör det blir det goda havskräftor! Visst är det bara godast!?

#21 - - Sök och du skall finna:

Så lyckat det blev, verkligen passande och mysig dukning till Havets läckerheter.



Bra jobbat!



Varma hälsningar.

#22 - - Annica:

Supersnygg dukning! Gillar den härliga brädan och såklart min favorit marimekkoskålen;)

#23 - - Hemmabloggaren:

Underbar dukning.

#24 - - C design:

Härligt med skaldjursfest...och så FINT du dekorerar.....handduksservetterna med sin dekoration o namn lapp...så himla fint! Vad duktig du är!!!!! Hade gärna suttit med runt det bordet!

Ha en skön helg!

Kram fr C

#25 - - Linda:

Vad du hade dukat vackert! //Linda

#26 - - Hanne:

Utrolig stilig. Deilig bord og nam, nam mat. De serviettholderene var spesielt fine og en kjempegod ide, som kan brukes til alt. Blomster, knapper osv... Kjempebra! Hanne

#27 - - Kia:

ojojoj, vilken snygg dukning. Gillar verkligen drivveden med musselskalen på.

Kia

#28 - - jenny:

Mm västerbottensostpaj!! så gott:-) Och vilken underbart fin dukning, verkligen passande till temat.Kram/jenny

#29 - - Karin/Theas rum:

Lovely!

#30 - - Lena:

Vilken underbar dukning! Helt fantsktiskt fräsch och inspirerande, detta tänker jag spara i min inspirationsmapp



Hoppas ni hade en härlig kräftskiva



Kram Lena

#31 - - Lotta:

Om jag blev bjuden till detta fina kalas skulle jag glömma bort och äta och bara titta på dukningen. Verkligen så fint ända in i hjärtat!

Kram Lotta

#32 - - Alexandra:

Så himla fint :) Hoppas du fick mitt svar..? Har haft lite problem med mailen.

#33 - - K:

Så vackert och inbjudande, och säkert oxå gott.

Ha en bra söndag!

#34 - - rost&rosor:

Snyggt dukat med drivveden.Kram Katta

#35 - - anna:

Vilken vacker dukning!

Får gå in i bland för lite tips,jag är helt värdelös på att duka fint.

#36 - - Mamma Mia:

Vilken härlig dukning!

#37 - - Martina:

Mmm verkligen jättefint dukat!

#38 - - Designtjejen:

Vad fint det blev!!!

Kram

#39 - - MissStorm:

Så fin dukning! Och vad sugen jag blir på kräftor när jag ser dina foton..

Kram

#40 - - Helen:

Vilken underbar dukning. Håller med om att havs kräftor är underbart gott. Själv körde jag med papperstallrikar på våran kräftskiva.

#41 - - Mallaco:

Vilka fina bilder. Ser smaskigt ut! Kräftor är såå gott!

#42 - - Bodil:

Wow, såååå fint. Åhhh så gott det ser ut. Jag älskar skaldjur... kram, kram.

#43 - - Helena/ROOM AND SERVE:

Så grymt snyggt - du toppade ;)

#44 - - Helen:

Vilka härliga dukningstips :-)

#45 - - Amanda:

Driv ved är så vackert att hitta. Att se påverkan av vatten och hur träet förändras är helt fantastiskt. Din dukning blev ett snäpp vackrare med trä detaljerna. /Amanda

Till top